Retourneren of ruilen

Wat zijn de retourvoorwaarden van Discover Products?

Je kunt binnen 30 dagen je aankoop herroepen, zonder opgaaf van reden. Dit heet de “zichttermijn”. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, kun je herroepen tot 30 dagen per datum per datum van het individueel ontvangen   product. Na herroeping heb je nog 14 dagen om het artikel naar ons terug te sturen.

Het artikel moet dan uiteraard ongebruikt zijn en compleet met, indien redelijkerwijs mogelijk, de oorspronkelijke verpakking. Het passen van kleding is geen enkel probleem. Als je schoenen past doe dit dan altijd binnenshuis. Indien je het product beschadigd hebt, kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Discovery Products niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?

In de winkel
Om je aankoop te retourneren zijn we je graag van dienst in (een van) onze winkel(s). Neem hiervoor de factuur die je bij je pakket vindt mee naar de winkel. In de winkel ontvang je direct geld terug. Liever een andere kleur, maat of product? In de winkel plaatsen wij graag een nieuwe bestelling voor je!

Per post
Je kunt je bestelling ook per post aan ons retourneren. Wij willen je vragen om, indien mogelijk, de factuur (of een kopie van die factuur) mee te sturen in de verpakking. Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat je gebruik maakt van het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen.

Heb je het retourformulier niet meer? Download het retourformulier (PDF). Geen printer? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.

Terugbetaling
Na ontvangst van de herroeping betalen wij alle ontvangen betalingen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen terug. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling betaalde.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je kunt ook gebruikmaken van je herroepingsrecht indien je de koop wilt ontbinden. Gebruik hiervoor dit formulier: modelformulier herroepingsrecht

Ik heb een beschadigd of incompleet product ontvangen, wat nu?

Ondanks dat wij alles in werking stellen om elke bestelling netjes, compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling.

Wij vragen je om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. Geef op het retourformulier duidelijk aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. De retourzending is dan uiteraard kosteloos.

Ik wil mijn artikel graag ruilen voor een andere kleur of maat, kan dat?

Jazeker. Voor ruilingen zijn we je graag van dienst. Neem hiervoor de factuur mee naar de winkel of mail deze naar klantenservice@discovery-products.nl . Is de kleur of maat die je wenst niet op voorraad in de winkel? We plaatsen graag een nieuwe bestelling voor je!

Je kunt ook ruilen per post. Gebruik hiervoor het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen.

Heb je het retourformulier niet meer? Download het retourformulier (PDF).

Mocht de prijs van het alternatieve product lager zijn ontvang je het verschil uiteraard terug op je rekening. Je kan dat bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen terug verwachten. Mocht de prijs van het alternatieve product hoger zijn ontvang je van ons een mail met betaallink.

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van de herroeping betalen we alle ontvangen betalingen terug op dezelfde wijze als waarmee je hebt betaald. Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug.

 

Je kunt de bestelling uiteraard ook retour brengen in (een van) onze winkel(s), dan kunnen wij direct het aankoopbedrag uitbetalen.

Ik heb een e-mail gekregen over een storting maar nog geen geld ontvangen, wat nu?

Wij wachten waarschijnlijk nog op een rekeningnummer waarop wij het aankoopbedrag kunnen terugstorten. Je kunt dit aan ons doorgeven via klantenservice@discovery-products.nl. Het aankoopbedrag wordt na ontvangst van de retour zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontvangst van de herroeping op je rekening teruggestort.

Ik heb met creditcard betaald maar nog geen geld van de retourzending ontvangen, wat nu?

Wij storten het aankoopbedrag na ontvangst van het artikel, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van je herroeping terug op je creditcard. Dit kan je controleren op het (online) overzicht bij de bank.

Snel geleverd

Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur zijn geplaatst, verzenden wij nog dezelfde dag (mits op voorraad). Je ontvangt jouw pakket dan doorgaans de eerstvolgende dag (m.u.v. zondagen). Bestellingen worden bezorgd door PostNL.

Veilig bestellen

Wij verwerken je gegevens zorgvuldig en gebruiken deze uitsluitend voor het verwerken van je bestelling. Betalen doe je veilig via iDeal. De betaling verloopt via de beveiligde betaalomgeving van Mollie.

Wij doen niet moeilijk over ruilen

Blijkt je aankoop toch niet helemaal aan je verwachtingen te voldoen? Geen zorgen, je kunt deze tot 30 dagen na ontvangst retour sturen. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag dan binnen enkele werkdagen terug op je bankrekening.